Koncert „Matko moja ja wiem”

18:00, środa, 09.05.2018

Zapraszamy na koncert najbardziej rozpoznawalnych pieśni i dumek oraz piosenek polskich i ukraińskich w wykonaniu Natalii Kovalenko (sopran) i Aleksandra Ładysza (bas), Andrzej Płonczyński – (fortepian) – „Matko moja ja wiem”
9.05 (środa), godz.18.00

“Matko moja ja wiem ” to koncert, którego treść słowno – muzyczna mówi o odwiecznej potrzebie miłości, a motywem przewodnim jest słowo Matka. W programie usłyszymy utwory, których tekst i znaczenie mają wymiar uniwersalny, pozwalający słuchaczowi na refleksję, emocje i radość, takie jak: “Nie ma jak u Mamy” „Do Ciebie Mamo”, „Serce Matki” oraz słynny duet „Moja matko ja wiem”. Te i inne niezapomniane melodie usłyszymy w wykonaniu artystów Natalii Kovalenko (sopran) i Aleksandra Ładysza(bas), przy fortepianie słynny akompaniator, legenda polskiego akompaniamentu – Andrzej Płonczyński.

Wstęp wolny

Natalia Kovalenko – sopran – urodziła się na Ukrainie. Jest absolwentką Akademii Muzycznej im. P. Czajkowskiego w Kijowie. Pierwszą poważną Nauczycielką Śpiewu od 15 roku życia artystki była Natalia Zacharczenko – Profesor Akademii Muzycznej im. P. Czajkowskiego w Kijowie, jedna z najwybitniejszych Profesorów Śpiewu na Ukrainie. Akademię ukończyła z wyróżnieniem otrzymując dyplom śpiewu klasycznego oraz uprawnienia do nauczania śpiewu. Występowała na Ukrainie obecnie w Polsce i w Europie. Udzielała lekcji śpiewu i gry na fortepianie. Od kilku lat mieszka w Polsce, która stała się jej drugą Ojczyzną.
Współpracuje z czołowymi artystami polskiej estrady oraz występuje na jednej scenie min. obok takich artystów jak Kira i Andrzej Płonczyńscy, Krzysztof Cwynar, Bohdan Łazuka, Jan Zakrzewski czy Wiesław Bednarek. Ceni sobie utwory niepozbawione wartościowej treści i emocji, dba o to, aby opowiadane przez nią historie przemawiały do serc wszystkich słuchaczy. Sopranistka, która swoją ujmującą barwą głosu, poczuciem estetyki muzycznej i wrażliwością duszy przenosi słuchaczy w niezwykły świat muzyki. Wykonuje zarówno repertuar klasyczny, jak i rozrywkowy. Koncertuje w Polsce, Europie i na Ukrainie oraz zasiada jako juror w wielu konkursach i festiwalach. Ciągle jest w trakcie poszukiwania doskonałości w sobie i innowacji w sztuce.

Aleksander Ładysz – bas jest śpiewakiem obdarzony wyjątkowo pięknym, ciepłym i „ciemnym” potężnym głosem basowym. Odziedziczył go po ojcu Bernardzie Ładyszu, który był jego pierwszym nauczycielem. Absolwent Akademii Muzycznej w Warszawie. Studiował śpiew pod kierunkiem wybitnego polskiego śpiewaka Michała Szopskiego. W 1981 roku zaczyna pracę w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie. Głos młodego śpiewaka szybko doceniono. Ówczesny dyrektor Teatru Wielkiego, Robert Satanowski powierzył mu szereg partii w nowych operach m.in. Kucharki w „Małym Dworku” Z. Bargielskiego, Czekisty w „Mistrzu i Małgorzacie” R. Kunada, Subiekta w „Manekinach” wg. prozy Brunona Schulca Zbigniewa Rudzińskiego – ten właśnie utwór Opera z Warszawy przedstawiła na wielu scenach Francji, Niemiec, Belgii, Luxemburga i Izraela. Podczas licznych podroży artystycznych zaśpiewał w niemal wszystkich krajach Europy na tak słynnych scenach jak: Teatr Bolszoj w Moskwie, Staats Oper w Wiedniu, Palais des Congres, Champs Elysees w Paryżu, Staats Oper Berlin, Semper Oper w Dreźnie i wielu innych. Debiutował w Telewizji Polskiej w cyklu „Młode Talenty”, a także na Festiwalu im. S. Moniuszki w Kudowie Zdroju. Debiutował w „Hrabinie” Stanisława Moniuszki w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej. Na prośbę Marii Fołtyn powołał w Kanadzie Oddział Stowarzyszenia Stanisława Moniuszki w Montrealu.